Lärare festar med drag

Jag hade en händelserik tågresa när jag skulle åka från Gnosjö till Stockholm för någon vecka sen.
...
Det börja med att jag står på perrongen och väntar på att tåget ska komma, vi blir fler och fler passagerare, tåget är sent.
Rätt va det är ser jag ett gäng högljudda vuxna, de skrattar och ha sig.
När de kommer närmre och i princip omringar mig ser jag vilka det är, det är min dagislärare och massa andra lärare man haft i parallellklassen.
De är exalterade och pratar högt om att de ska på kurs i Stockholm! (Ohh nooo tänkte jag, vem orkar med högljudda människor?)
Aja jag skulle iaf göra 2 stopp och sånn tur kunde jag inte ha och få sitta bredvid dem?
.....
Tåget rullade in och jag hoppade på tåget, strax innan tåget började rulla för avgång så började jag känna en lättnad att jag inte skulle få sitta nära dem och lyssna på deras lärarsnack...men fel hade jag. De kommer och sättersig runtom mig. PERFEKT!
Jag får lyssna på dem i en timme, satte på ipoden men deras röster skar igenom. ingen lugn och ro här inte!
.....
1h senare
Jag hoppar av för att byta till nästa tåg, och jag kan ju inte ha lika tur att få sitta bredvid dem igen?
På detta tåget va det inga numrerade sittplatser så jag chansade och satte mig där det va en del folk redan för att alla lärarna inte skulle få plats.
Men innan tågets avgång kliver dem på i samma vagn, resväska i ena handen och champanjeflaska och glas i andra handen.
SÅKLART så sprider dem sig på de tomma platserna. De snacka nu ännuhögre kors och tvärs. Folk flyttar sig för att de blir så störda av deras snack och nu blev det tomt bredvid mig och runtomkring min plats och visst så sätter dem sig där. JA!
.....
1h senare
ska jag byta till nästa och ja, nu kan ju lista ut om jag fick sitta bredvid dem igen eller ej...suck
....
aldrig trodde jag att lärarna skulle bete sig som fjortisar, bönder som skulle till stockholm och va så exalterade att de höll på att dö. Lärare + Alkohol + Stockholm = Vilda. Jag undrar ju hur de va när de va framme, tack och lov slapp jag dem i sthlm.
"Roligare" resa har jag nog inte varit med om...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0