Hallo wie gehts?

Sitter just nu i munich och vänta på att planet ska dra runt 13... dryg att sitta o vänta i 5h.
...
Mässan har varit mycket givande för min del, träffat leverantörer som ska göra det lite lättare för mig.
Tyvärr kostar alla delar så himla mycket, säg att jag behöver minst 5 olika typer av lås och knappar, varje del behöver ett verktyg, det verktyget kostar inte mindre än 400-600 Euro per st. och då har vi bara snackat om låset. Det som är kvar är ju lädret som också kostar en förmögenhet. Nackdelen med att inte känna någon leverantör är att man måste beställa stora mängder med kvantiteter för att dem ska leverera till en...detta passar inte mig då jag e i uppstartningsfasen och endast behöver 3-4 skinn i olika färger. Som tur är har jag ju min chef som känner en del människor i branschen.
Det jag märkte på mässan va att italienare är så himla nonchalanta, ett exempel va att jag gick in i en monter för att kolla efter lite spännen och lås, personalen där såg ner på mig och sa inte ens hej, när jag frågade om varan så fick jag endast korta svar och ingen service alls. Jag gick in i affären ett par gånger för att kunna komma på nya idéer, men shit vad nonchalanta dem va.
...
Senare satt jag och åt lunch med min chef, han rekommenderade mig en leverantör, och sa sedan, hon e grym på att göra små detaljer på spännen och etc. henne måste du gå till!. han ritade upp en karta på vilken monter jag skulle till.
När jag hittade dit såg jag att det va dem nonchalanta människorna som jag tidigare varit inne hos.
Jag gick in igen, fick samma nonchalanta beteende..tittade runt lite igen ( sen kom jag på att min chef gett mig hans visitkort) jag tog upp visitkorten och räckt fram den till tjejen. Och genast när hon såg att jag arbetade med honom förändrade hon beteende. Plötsligt fick jag världens bästa service och hjälp.
Det jag menar med detta är att med kontakter kommer man långt..
och jag ska inte glömma att säga att hon t.om gav mig ett designer jobb...
Från att vara nonchalant till att erbjuda mig jobb, endast för min chef hade henne som leverantör. Sjukt.
Bjuder på en bild från "the ark bar".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0