Tyvärr

Vanliga ord och meningar jag stött på när jag ringer diverse butiker.
§ Tyvärr är dina produkter inte något vi söker efter just nu
§ Ring nästa vecka
§ Tyvärr kolla vi inte efter nya inköp just nu
§ Ringer och söker efter inköpschef, när dem svara så säger dem att man ska maila över material och att dem sedan skall återkomma, vilket det aldrig gör.
...
Suck!
Va dock på marknadsfärings seminare igår vilket peppade mig ganska rejält, marknadsföring är bland det svåraste som finns.
Men föreläsaren lärde oss att vi skulle ställa frågor som man inte kunde säga nej till: ex om jag ska sälja en snygg och säker bil,
- Vill du ha en snygg bil?
- Ja
- Vill du ha en säker bil?
- Ja
.. etc
ju fler "ja" kunden säger desto längre ifrån ett nej är man.
fick även andra super tips som jag definitivt kommer att använda mig utav.
Det har inte gått så bra för mig som jag velat, är nere i en svacka. Dock kommer jag inte att ge upp så lätt, jag kommer att kämpa. Lätt ska det ju inte vara!

Kommentarer
Postat av: Jessy

Heja heja!

2012-12-17 @ 04:04:30
URL: http://hellagoodbye.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0